Administratorem sklepu internetowego jest:
Petryna New Technologies - Świat-Laptopów Michał Petryna
ul. Chorzowska 1, 41-902 Bytom
Infolinia: 32 307 85 85
Telefony: 508 221 583, 530 050 050, 502 996 994
Serwis: 32 307 85 85 / serwis
Dział Sprzedaży: 32 307 85 85 / sprzedaż
Księgowość / Wysyłki: 32 307 85 85 / księgowość
E-mail: biuro@swiat-laptopow.pl
NIP: PL 6482290694
1. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego swiat-laptopów.pl;
Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod www.swiat-laptopow.pl;
Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Michałem Petryną; Bytom, 41-902 ul. Chorzowska 1 a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. O prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zmianami);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. O świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zmianami);
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
Usługa - usługa świadczona Użytkownikowi nieodpłatnie przez Usługodawcę na zasadach określonych w Regulaminie drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt.4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zmianami) umożliwiająca wybór i zakup Towaru od Sprzedającego, zlecenia usług w ramach Produktów innych niż Towar, jak również zamieszczenie Treści w Sklepie Internetowym, lub - jeżeli Użytkownik wyraził na to zgodę za pomocą Klauzul - usługa dostarczania Użytkownikowi Newsletter;
Newsletter - informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami) pochodzące od Usługodawcy lub Sprzedających, wysyłane Użytkownikowi drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Usługodawcy lub Sprzedających;
2. Postanowienia ogólne
2.1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.swiat-laptopow.pl
2.2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2.3. Sklep internetowy, działający pod adresem www.swiat-laptopow.pl, prowadzony jest przez Michała Petrynę (Petryna) prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Petryna New Technologies Świat Laptopów Michał Petryna, zwany dalej swiat-laptopow.pl zarejestrowanego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
2.4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności [w zależności od dostępnych możliwości]:
1) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
2) warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
3) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
4) zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.
2.5. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
1) Internet Explorer;
2) Mozilla Firefox;
3) Google Chrome;
4) minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli.
2.6. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
2.7. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.swiat-laptopow.pl oraz pobrać go
i sporządzić jego wydruk.
2.8. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy,
w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2.9. Kolejność wyświetlania produktów na listingu produktów wynika z losowego dobrania produktów przez algorytmu strony internetowej, w przeglądanej aktualnie kategorii produktowej.
3. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego i usług świadczonych drogą elektroniczną
3.1. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu oraz usług elektronicznych udostępnianych za jego pośrednictwem w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz postanowieniami Regulaminu, z poszanowaniem praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Zabronione jest dostarczanie przez Klienta Sklepu treści o charakterze bezprawnym.
3.2. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące usługi świadczone drogą elektroniczną:
1) Formularz „Newsletter”:
a) usługa dostępna jest w zakładce „Newsletter” oraz w formularzu składania zamówienia,
b) korzystanie z Usługi jest możliwe po wskazaniu prawidłowego adresu poczty elektronicznej oraz zaznaczeniu obligatoryjnego checkboxa o akceptacji Polityki prywatności,
c) umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieoznaczony w chwili kliknięcia przycisku „Zapisz się” oraz potwierdzenia zapisu do Newslettera poprzez wiadomość mailową przesłaną przez Sklep na wskazany adres e-mail i ulega rozwiązaniu
z chwilą rezygnacji z subskrypcji,
d) Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z Usługi poprzez kliknięcie linku
z rezygnacją znajdującego się w każdej wiadomości newsletterowej, wpisaniu imienia, adresu e-mail,
e) Newsletter przesyłany jest wyłącznie osobom, które dokonały subskrypcji Newslettera;
2) Formularz rejestracyjny:
a) Usługa dostępna jest w zakładce „Moje konto” na witrynie internetowej Sklepu i polega na założeniu Konta w Sklepie,
b) skorzystanie z Usługi jest możliwe po wpisaniu danych kontaktowych (imię, nazwisko, e-mail) oraz hasła a następnie zaznaczeniu obligatoryjnego checkboxa o akceptacji warunków Regulaminu i Polityki prywatności i kliknięciu przycisku „Zarejestruj się”,
c) umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieoznaczony w chwili przystąpienia do wypełniania Formularza rejestracji i ulega rozwiązaniu z chwilą skutecznego założenia Konta;
3) Formularz „Moje Konto”:
a) Usługa dostępna jest w zakładce „Moje konto”/„Logowanie” poprzez wpisanie adresu e-mail podanego podczas rejestracji Konta oraz ustalonego hasła,
b) Konto jest niezbywalne,
c) Usługa zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia Konta,
d) Klienta może zostać pozbawiony dostępu do konta w Sklepie, jak również mieć ograniczony dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
i. podał w trakcie rejestracji w Sklepie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
ii. dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu,
iii. dostarczył w ramach korzystania z usług elektronicznych treści o charakterze bezprawnym,
e) Klient może w każdym czasie żądać usunięcia konta poprzez przesłanie takiego żądania na adres e-mail Sklepu: biuro@swiat-laptopow.pl z podaniem danych identyfikacyjnych konta, które ma zostać usunięte. Sklep zrealizuje żądanie usunięcia konta w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia;
4) Formularz „Koszyk” wraz z Formularzem „Zamówienia”:
a) usługa „Koszyk” dostępna jest poprzez kliknięcie w karcie oferty danego Towaru przycisku „Do koszyka” a następnie przejście do zakładki „Koszyk”,
b) Koszyk zawiera wybrane przez Klienta Towary, które zamierza nabyć w Sklepie wraz
z podaniem ich cen, możliwością wprowadzenia kodu promocyjnego oraz wyboru sposobu dostawy i płatności,
c) usługa Formularz „Zamówienie” dostępna jest po kliknięciu przycisku koszyka a następnie przycisku „Realizuj zamówienie”,
d) skorzystanie z Usługi możliwe jest po wypełnieniu formularza, w tym wpisania obowiązkowych danych osobowych, dokonaniu wyboru sposobu dostawy, metody płatności, kliknięciu przycisku o zapoznaniu się z Regulaminem oraz złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, co wiąże się
z finalizacją zakupu i pociąga za sobą obowiązek zapłaty,
e) korzystanie z usługi możliwe jest zarówno w ramach zalogowania się na Konto poprzez wypełnienie formularza logowania jak i bez konieczności zalogowania się/rejestracji,
f) umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas oznaczony w chwili dodawania Towaru do koszyka/ przystąpienia do wypełniania formularza i ulega rozwiązaniu z chwilą kliknięcia przycisku potwierdzającego złożenie zamówienia albo w chwili odstąpienia od wypełniania Formularza,
g) po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje w formie wiadomości e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia zawierające Regulamin wraz z załącznikami;
5) Formularz reklamacyjny:
a) usługa dostępna jest w zakładce „Reklamacje towaru” znajdującej się w sekcji „Dodatkowe informacje” w stopce strony,
b) skorzystanie z usługi jest możliwe poprzez wpisanie typu zgłoszenia, numeru seryjnego produktu, modelu, informacji o zasilaczu, opisu usterki, imienia i nazwiska oraz numeru telefonu i adresu e-mail i kliknięciu przycisku „Wyślij zgłoszenie”,
c) umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieoznaczony w chwili przystąpienia do wypełniania Formularza reklamacyjnego i ulega rozwiązaniu z chwilą skutecznego jego wysłania;
6) Formularz „Ulubione”
a) usługa dostępna jest w zakładce „Ulubione” znajdującej się w nagłówku strony pod ikoną serca,
b) skorzystanie z usługi jest możliwe poprzez dodanie produktu do Ulubionych poprzez wybór produktu w karcie produktu oraz zaznaczenie ikonki serca nad ceną produktu,
c) usługa polega na umieszczeniu i przechowywaniu w Ulubionych dowolnej liczby produktów, przy czym dodanie produktu do listy zakupowej nie oznacza automatycznie jego rezerwacji,
d) usługa dla niezalogowanych Klientów jest świadczona do momentu wygaśnięcia sesji a dla Klientów zalogowanych przez czas nieoznaczony.
7) Formularz „Czatu”:
a) Usługa dostępna jest poprzez widoczny w dolnym rogu Witryny widget czatu znajdujący się po prawej stronie witryny Sklepu,
b) Skorzystanie z usługi jest możliwe poprzez kliknięcie widgetu czatu, wpisanie wiadomości w widoczne pole tekstowe oraz jej wysłanie,
c) Usługa polega na prowadzeniu rozmowy w czasie rzeczywistym z konsultantem sklepu, który udziela informacji o produktach, pomaga w wyborze oferty oraz obsługuje zapytania przed i po sprzedażowe,
d) Umowa o świadczenie usługi zawierana jest na czas oznaczony – w chwili rozpoczęcia rozmowy i ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia czatu (rozmowy),
e) Podczas korzystania z usługi mogą być przetwarzane dane osobowe, takie jak imię, adres e-mail, numer telefonu (jeśli Użytkownik je poda), a podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO (świadczenie usługi),
f) Skorzystanie z czatu jest dobrowolne i nie wymaga rejestracji w Sklepie.
3.3. Korzystanie z Usług elektronicznych dostępnych za pośrednictwem Sklepu jest nieodpłatne.
3.4. W celu korzystania z Usług elektronicznych udostępnionych w ramach Sklepu system teleinformatyczny Klienta powinien spełniać następujące wymagania techniczne:
1) urządzenie końcowe Klienta posiada dostęp do sieci Internet;
2) Klient ma dostęp do poczty elektronicznej;
3) przeglądarka internetowa (np. Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari, Microsoft Edge) obsługująca pliki cookies;
4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości przechowywania plików cookies oraz obsługi Javascript.
3.5. Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet zgodnie z taryfą swojego dostawcy usług internetowych.
3.6. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych osobowych zgodnych ze stanem faktycznym.
3.7. Tryb postępowania reklamacyjnego Usług świadczonych drogą elektroniczną (dotyczy wyłącznie kwestii technicznych, jak np. niedziałanie Konta czy formularzy):
1) w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi elektronicznej przez Sprzedawcę, Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji na zasadach przewidzianych Regulaminem,
2) reklamacje związane z udostępnianiem Usług elektronicznych w ramach Sklepu internetowego lub inne dotyczące działania Sklepu Klient może składać np. pocztą tradycyjną na adres:
Petryna New Technologies - Świat-Laptopów Michał Petryna ul. Chorzowska 1, 41-902 Bytom lub na adres elektroniczny: biuro@swiat-laptopow.pl
3) W zgłoszeniu reklamacyjnym zalecane jest wskazanie przez Klienta okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji (np. daty wystąpienia i rodzaju wady), określenie żądania Klienta, danych kontaktowych osoby zgłaszającej reklamację,
4) Sklep zajmuje stanowisko co do zgłoszenia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania,
5) Klient korzystający z usług elektronicznych o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. usługa Konta) może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi bez podania przyczyny, przy czym realizacja tego uprawnienia nastąpi po przesłaniu Sprzedawcy oświadczenia w tym przedmiocie,
6) Sklep zastrzega sobie możliwość wypowiedzenia umowy o świadczenie Usługi Konta z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia postanowień Regulaminu,
7) Sklep w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu strony internetowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością strony internetowej z infrastrukturą techniczną Klienta.
4. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
4.1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.swiat-laptopow.pl, dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności
w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
4.2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
4.3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
4.4. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
1) przedmiotu zamówienia,
2) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
3) wybranej metody płatności,
4) wybranego sposobu dostawy,
4.5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
4.6. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z swiat-laptopow.pl Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
4.7. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną www.swiat-laptopow.pl - zamówienie numer: […], zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
4.8. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
4.9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
4.10. W przypadku sprzedaży internetowej wszystkie transakcje potwierdzane są drogą telefoniczną przez pracownika sklepu. Jeżeli uzyskanie kontaktu telefonicznego z Klientem nie jest możliwe w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia, zamówienie nie będzie realizowane, może zostać ono anulowane lub wstrzymane w realizacji.
4.11. Zamówienie jest realizowane, o ile w fazie składania zamówienia zamówione produkty są dostępne w magazynie firmy lub u dostawców. Informacje o produktach dostępnych w sklepie internetowym nie mogą stanowić podstawy do roszczeń wobec Petryna New Technologies.
4.12. Produkty oferowane w sklepie internetowym swiat-laptopow.pl są fabrycznie nowe lub pochodzą
z fabrycznych programów odnowy sprzętu (hp renew, toshiba refurbished, etc. przy każdym produkcie znajduje sie odpowiednie oznaczenie). Towar pochodzący z programów typu renew jest towarem pochodzącym z nadwyżek magazynowych, z końcówek serii lub towarem, który został źle rozdysponowany na magazyny, część towaru jest odnawiana przez producenta. W skład naszej oferty wchodzą produkty fabrycznie nowe, jak również produkty poekspozycyjne, odnawiane – naprawiane przez producenta lub zwroty produktowe. Warunki gwarancji określają producenci produktów lub ich autoryzowani przedstawiciele na terenie Polski. W przypadku sprzętu pochodzącego z nadwyżek gwarancja producenta jest realizowana przez Petryna New Technologies w systemie door-to-door przez okres 12 miesięcy od daty zakupu, a następnie przez kolejne 36 miesięcy jako tzw "bezpłatny serwis" (polegający na braku opłat za naprawy pogwarancyjne jeśli nie są do nich wymagane części zamienne, jeśli są wymagane, to płatność dokonywana jest przez klienta jedynie za części i transport) Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi na karcie gwarancyjnej . Wszelkie roszczenia gwarancyjne mogą być także zgłaszane bezpośrednio w Bytomiu w siedzibie firmy, telefonicznie lub pocztą elektroniczną na adres biuro@swiatlaptopow.pl.
5. Dostawa
5.1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
5.2. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską. Koszty dostawy wynoszą 0zł. Dodatkowe koszty, o ile wystąpią, zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
5.3. Termin realizacji dostawy wynosi od 2 do 14 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
5.4. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej - czas dostawy maksymalnie 72 godzin roboczych od momentu zakończenia realizacji zamówienia.
5.5. Realizacja zamówienia w sklepie internetowym wynosi maksymalnie:
- 2 dni robocze – przy wyborze płatności: "za pobraniem"
- 3 dni robocze – przy wyborze płatności: "przelew"
- 10 dni roboczych – przy wyborze płatności: "kredyt".
5.6. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar wydruku potwierdzenia, specyfikacji Zamówienia oraz faktury VAT.
6. Ceny i metody płatności
6.1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), opłatę środowiskową (GIOŚ), cła oraz wszelkie inne składniki.
6.2. Klient ma możliwość uregulowania zapłaty:
1) przelewem na numer konta bankowego
· mBank: 80 1140 1889 0000 3490 3200 1001
· Santander: 30 1090 1779 0000 0001 1982 9898
· CitiBank: 25 1030 0019 0109 8530 0009 1823
· PKO Bank Polski:92 1020 2368 0000 2102 0414 6478
2) płatnością w systemie Payu, eCard
3) zapłata kartą płatniczą Visa, Visa Electron , Master Card, MasterCard Electronic, Maestro
4) zapłata kartą kredytową online, lub w siedzibie firmy
5) pobranie kurierskie
6) gotówka w przypadku odbioru osobistego
7) płatność ratalna
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
6.3. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
6.4. Jeżeli dany towar lub dana usługa są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru lub tej usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
7. Uprawnienie do odstąpienia od umowy
7.1. Klient, będący konsumentem, ma prawo do odstąpienia od umowy oraz zwrotu produktu w ciągu 14 dni od daty dostawy, bez podania przyczyny.
7.2. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który może wydrukować i wypełnić. Jednak nie jest to obowiązkowe. Formularz odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie sklepu internetowego, w zakładce „Formularz odstąpienia od umowy”.
7.3. Klient może również wypełnić online i przesłać formularz odstąpienia od umowy, dostępny przy każdym zamówieniu w panelu Klienta. Jeżeli Klient skorzysta z tej możliwości, Klientowi zostanie niezwłocznie przesłane potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy pocztą elektroniczną. Klient może także przesłać jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną.
7.4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
7.5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą a Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
7.6. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
7.7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7.8. Towar: należy odesłać na adres: Petryna New Technologies Świat Laptopów ; Bytom, 41-902 ul Chorzowska 1, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
7.9. Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
7.10. Wszelkie używane lub zmodyfikowane produkty nie podlegają zwrotowi.
8. Reklamacje dotyczące Towarów
8.1. W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawienia określone
w Rozdziale 5a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
8.2. W razie niezgodności Towaru z umową, Konsument może żądać naprawy Towaru lub wymiany. Jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu, Sklep może:
1) wymienić Towar, gdy Konsument żądał naprawy lub
2) naprawić Towar, gdy Konsument żądał wymiany.
8.3. Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sklepu, Sklep może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową, a Konsument może zgłosić żądanie wskazane w ust. 4. Dla oceny ‘nadmierności kosztów’ bierze się pod uwagę wszystkie okoliczności sprawy.
8.4. W razie stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, Konsument może żądać obniżenia ceny albo zwrotu ceny z powodu odstąpienia od umowy, jeżeli:
1) Sklep odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 3;
2) Sklep nie doprowadził Towaru do zgodności z umową,
3) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sklep próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 3 powyżej;
5) z oświadczenia Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
8.5. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej lub mailowej na następujący adres: Petryna New Technologies - Świat-Laptopów Michał Petryna ul. Chorzowska 1, 41-902 Bytom lub na adres elektroniczny: biuro@swiat-laptopow.pl. Przesyłki wysyłane do Sklepu bez uprzedniego uzgodnienia w formie: "za pobraniem", do Paczkomatu, czy punktów odbioru nie będą odbierane.
8.6. Sklep odpowiada wobec Konsumenta za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sklep, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
8.7. Sklep zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamacje w terminie 14 dni od daty jej otrzymania
i przekazać Konsumentowi odpowiedź na reklamację w formie dokumentu załączonego do wiadomości e-mail albo na papierze. Jeżeli Sklep nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, reklamacja zostaje uznana za zasadną.
8.8. Zaleca się podanie przez Konsumenta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, zdjęcie prezentujące wadę oraz żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep.
8.9. Sklep po otrzymaniu zgłoszenia, przeprowadzi wstępną ocenę reklamacji. Jeśli na podstawie zgłoszenia uzna zasadność reklamacji, Konsument otrzyma decyzję o uwzględnieniu żądania.
8.10. Sprzedawca poinformuje Klienta i zorganizuje odbiór towaru na własny koszt. Konsument nie ponosi żadnych opłat związanych z przesyłką reklamacyjną.
8.11. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Ocena istotności wady odbywa się na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta oraz okoliczności konkretnej sprawy.
8.12. Klient przekazując sprzęt do serwisu, zobowiązany jest do wykonania kopii zapasowej swoich danych we własnym zakresie. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych znajdujących się na nośnikach pamięci przekazanych ze sprzętem (w tym na dyskach twardych, SSD, kartach pamięci).
8.13. W przypadku konieczności przywrócenia systemu operacyjnego do stanu początkowego (np. wskutek uszkodzenia lub konieczności reinstalacji systemu), Klient wyraża zgodę na usunięcie wszystkich danych znajdujących się na dysku.
8.14. Uszkodzenia systemu operacyjnego wynikające z działań Użytkownika, w tym zainfekowanie złośliwym oprogramowaniem lub nieprawidłowa konfiguracja, nie podlegają obsłudze w ramach reklamacji. W przypadku konieczności ponownej instalacji systemu operacyjnego (nieobjętej gwarancją), usługa ta jest odpłatna. Koszt przywrócenia systemu operacyjnego wynosi 200 PLN brutto.
9. Postanowienia końcowe
9.1. W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie postanowieniem.
9.2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy swiat-laptopow.pl a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
9.3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy swiat-laptopow.pl a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę swiat-laptopow.pl.
9.4. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.swiat-laptopow.pl oraz pobrać go
i sporządzić jego wydruk.
9.5. Zgodnie przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity: Dz. U. 2011 r. Nr 177 poz. 1054), Kupujący akceptuje wystawianie i przesyłanie zarówno faktur jak i faktur korygujących w formie elektronicznej wysłanej na adres e-mail podany w trakcie rejestracji lub
w formularzu zamówienia. Za moment otrzymania faktury przez Kupującego uznaje się moment,
w którym faktura dostarczona została do środka komunikacji elektronicznej Kupującego w taki sposób, że Kupujący mógł zapoznać się z jego treścią. W przypadku zmiany adresu mailowego kupujący jest zobowiązany niezwłocznie poinformować sprzedawcę w formie mailowej. Kupujący ma prawo cofnąć zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej w każdej chwili, przesyłając wiadomość na adres e-mail Sklepu.
9.6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
9.7. Zmiana Regulaminu w zakresie usług bezterminowych o charakterze ciągłym, może nastąpić
z ważnych przyczyn takich jak:
1) konieczność dostosowania Regulaminu do obowiązujących lub mających wejść w życie przepisów prawnych,
2) konieczność zmiany zakresu lub świadczenia Usług lub sprzedaży Towarów, w tym ich wycofanie przez Sklep, w tym także funkcjonalności strony internetowej,
3) konieczność dostosowania Regulaminu do zmiany przedmiotu działalności Sklepu.
9.8. Informacja o zmianie Regulaminu, o której mowa w pkt 9.7., zostanie, nie później niż na 14 dni przed datą wejścia w życie zmiany, zamieszczona na stronie internetowej oraz wysłana na adres poczty elektronicznej Klienta z informacją o dacie wejścia w życie zmiany Regulaminu wraz z podaniem nowej treści Regulaminu. W razie, gdy Klient, nie akceptuje nowej treści Regulaminu uprawniony jest do rezygnacji z dalszego korzystania z usług i wypowiedzenia zawartej ze Sklepem umowy w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.
9.9. Zmiana Regulaminu w zakresie umów sprzedaży oraz innych umów, które nie mają charakteru ciągłego, może nastąpić w każdym czasie, przy czym do umów zawartych przed zmianą Regulaminu, stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 03 kwietnia 2025 roku